Guf for den brændstofbudgetliggende pendler

Peugeot 206 er tilbage med betegnelsen plus og en røvfuld 207-kosmetik

Peugeot 206 er tilbage med betegnelsen plus og en røvfuld 207-kosmetik

Var til pressepræsentation af den nye Peugeot 206+ i dag. Eller ny er måske så meget sagt. Bilen er den trofaste 206 som vi har kendt siden 1998, mens kosmetikken på næsen og i kabinen er med venlig hilsen fra 207. Er det ikke lidt tyndt af Peugeot? – vil den vakse og kritiske bilnørd spørge.

Egentligt ikke. Havde Peugeot bare smækket deres croissant fede legeme ovenpå laurbærrene, så var det til det røde kort med to spilledages karantæne. Men Peugeot udvikler trofast videre på deres miniløver og i 207 har de en fuldfed og moderne mini i segmentet. At de så fortsætter med 206+ er kun en bonus for kunderne, der dermed for mere at vælge imellem.

Prisspekulationer

Kort sagt – hvis du vil have en moderne og toptidssvarende løveunge, så er der ingen vej uden om 207. Vil du derimod bare have en billig (eller billigere) pendlerbil med solid og gennemtestet teknik, så kan 206+ være bilen for dig.

Med en pris på 150.000 kroner for en 1.4 HDI, er 206+ på papiret cirka 30.000 kroner billigere end en 207 med tilsvarende motor. Og med den nye front, ser 206+ ligeså vaks ud som 207. At en 207 så for tiden kører til kampagnepriser på 155.000 kroner, vidner mere om krisen i bilbranchen end hedeslag hos Peugeot. Lur mig om ikke også 206+ bliver til at tale ned i pris.

Stik os to airbags mere

 

+'et betyder flere år på markedet, færre airbags og diodelygtelook i baglygterne.

+'et betyder flere år på markedet, færre airbags og diodelygtelook i baglygterne.

Peugeot 206+ 1.4 HDi kører som den altid har. Ikke sindsoprivende og med en gearkasse til den sjoskede side. Men brændstoføkonomien er på +23 km/l og teknikken så solid og gennemtestet som en dyb tallerken.

På minus siden har den fået to airbags mindre end de sidste af de gamle 206’ere der røg over disken så antallet nu er 4. ’Ikke vores skyld’ siger Peugeot DK meget rigtigt. Men derfor lugter det alligevel lidt for meget af en tid, hvor grevinden på Schackenborg hed Alexandra og aftenunderholdningen på DR var gennemproduceret drama og ikke et show hvor tre semikendisser sviner tonedøve wannabees til. (Så fik den gamle sure mand også lige afreageret… ).

Stik os to airbags mere, og 206+ er viril nok til at tage et par år mere i rollen som økomini for den brændstofbudgetliggende pendler.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s