Rute: København – Lisabon
Dato: 23 maj 2014
Stjerner: 4 ud af 6
OVERORDNEDE INDTRYK: TAP er Portugals nationale luftfartsselskab. Som sådan nyder det en vis monopolstilling, og det virker konsekvent negativt afsmittende på serviceniveauet. Men bortset fra et par eksempler på det flyvende servicepersonales legendariske evne til at overhøre forespørgelser, der ikke matcher deres punkt på dagsordenen (mere vand når de serverer mad, eller om de kan tage en tom kop med, når de er på vej ned efter salgsvognen…), så fungerer de upåklageligt i luften.
Som en del af STAR ALLIANCE flyver de fra finger B i Kastrup, og det er altid en fornøjelse at starte flyveturen uden at slide et par såler op på at trave ud til enden af A-fingeren, eller skulle med en bus fra kældergatene i finger C.
PLUS: De har rigtig mad med i prisen, og tro det eller lad være, men bestikket er rigtigt stålbestik. Imponerende i en tid hvor Lufthansa disker op tørre smøreostboller og SAS kun kan svinge sig op til en kop Nescafe på husets
MINUS: Online Check-in var nede i døgnet op til afgang. Det betød ekstra ventetid i lufthavnen og et vækkeur stillet en halv time tidligere end ellers. Det duer ikke i 2014. IT-skal gøre livet lettere og ikke stjæle din nattesøvn.