Drengedrømmen: Ferrari F40

I dag tager vi tilbage i tiden. Tilbage til dengang, hvor Danmarks største præstation på fodboldbanen var VM i 1986 i Mexico. Tilbage til dengang, hvor alle så DR og TV2 kun lige havde sagt farvel til livmoderen i kulturministeriet. Tilbage til da hvide hyttesko og solbriller med refleksglas sidst var på mode. Vi skal tilbage til 80’erne.

I 1987 lancerede Ferrari superbilen F40. Den skulle markere firmaets 40 års jubilæum, og det blev den sidste vogn, som grundlæggeren Enzo Ferrari selv var med til at udvikle. Da den kom, var den en mavepuster på konkurrenterne. Topfarten var 324 km/t, og i bilens første leveår, var den så eftertragtet, at brugtpriserne oversteg nypriserne.

Nyheden nåede helt til mit spirende bilnørdeunivers (jeg var 9 år dengang) på sydøstsjælland, og lige siden har Ferrari F40 stået som den ultimative superbil for mig. Så da jeg endeligt fik lov at prøve den, var den en barndomsdrøm der gik i opfyldelse!

Læs historien her: http://b.bilen.dk/biltests/2012/05/ferrari-f40-er-stadig-en-superbil/

Nogle gange har drømme bedst af blot at være drømme. Men i F40 tilfælde, overgik drømmen virkeligheden…

Den er stadig rå, stadig lav og stadigvæk sindsygt hurtig! FOTO: Henrik Dreboldt

Den er stadig rå, stadig lav og stadigvæk sindsygt hurtig! FOTO: Henrik Dreboldt

 

Spartansk som en anorektisk nonne. Her er det håndtaget der er en snor -  på karbon baggrund.

Spartansk som en anorektisk nonne. Her er det håndtaget der er en snor – på karbon baggrund.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s