BMWs elektriske piskeris – eller…

BMW er hoppet med på bølgen. El-bølgen. De vil lave el-biler. Men de vil gøre det, uden at gå på kompromis med mærkets dyder.

Den første hedder i3. Den kørte jeg sidste år i Amsterdam. Læs min artikel her: http://bt.bilen.dk/biltests/2013/11/bmw-i3-giver-el-biler-nyt-haab/

BMW i3 ligner måske noget fra en tegnefilm. Men den er hurtig og har baghjulstræk, og dermed godt på vej til en accept som fuldblods BMW

BMW i3 ligner måske noget fra en tegnefilm. Men den er hurtig og har baghjulstræk, og dermed godt på vej til en accept som fuldblods BMW.

Sidenhen er prisen på udgaven med rækkeviddeforøger (en el-producerende benzinmotor) kommet helt ned på niveuet lige over den rene el-bil – det vil sige ca. 300.000 kr., og så forbinder den pludseligt det bedste fra to verdener. El-bilens energibesparelse med benzinbilens uendelige rækkevidde.

Det koncept er også essensen af BMWs næste el-bil: Sportsvognen i8, som jeg er taget til Italien for at prøve. den har både el- og benzinmotor, og yder tæt på 400 hk. Samtidigt er den bygget i kulfiber og vejer dermed mindre end mange andre biler i den muskelklasse, så der er lagt i ovnen til en fantastisk dag i morgen, hvor den skal tæves rundt omkring Milano i Norditalien. Indtil da, må I nyde den gamle artikel om i3 og billedet nedenfor af i8.

BMW i8 med saksedøre og tæt på 400 hk - samtidigt med, at den kan kører over 50 km/l...

BMW i8 med saksedøre og tæt på 400 hk – samtidigt med, at den kan kører over 50 km/l…

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s