Le Mans: Årets priser går til…

HITLISTE: Årets op- og nedture set fra sidelinjen i Le Mans i 2015.

Uheldige helte: Aston Martin nr. 95 med fuld dansk kørebesætning har imponeret. Men med et par laaaange besøg i pitten, fik de ikke den sejr de kunne have kørt med om. 

 

Årets håb: Michael Christensen i Porsche nr. 91 har sparket røv. Som fabrikskører banker han på til en plads i en LMP1 Porsche i 2016.

  

Årets joke: Nissans aparte forhjulstrukne LMP1 bil var aldrigkonkurrencedygtig og kørte 20 sekunder langsommere end konkurrenterne. Deltagelsen må have kostet en formue, og var det bare et PR-stunt, så har det både været både dyrt og tvivlsomt. Nismo og GT-R betegnelsen er hevet gennem sølet i 24 timer, med to udgåede biler og en sidste der humper i mål.

Årets største kugler: Går også til Nissan, for at turde tænke anderledes og stille til start med en spøjst udseende forhjulstrukken LMP1.

 

Årets bommert: Aston Martin nr. 98 banker i barrieren med 40 minutter tilbage iflg smider sejren i GT AM klassen væk.

  

Årets sympatikram: Går til Toyota, der endnu engang tager fra Le Mans uden en sejr. Men bilen var ikke hurtig nok. De lover dog at komme tilbage i 2016 ø, med en hurtigere bil med ny drivlinje.

  

Største respekt: Bukker i støvet for Porsche, der efter et fjumre-og-forsøgs-år i 2014 kommer og viser både Audi og Toyota, hvordan den ged skal barberes med en dobbeltsejr og poleposition i kvalifikationen. Bum.

  

Hurtigste “rigtige” racerbil: De schweiziske Rebellionracere i LMP1 klassen har kun en klassisk benzindrevet racerdrivlinje, og lader konkurrenterne og fjernstyrede biler om det der med batterier og el-motorer. 

  

Årets fedeste motorlyd: Chevrolets racercorvettes V8er lyder som om to højtryk udkæmper en kamp på lyn og tordenvejr under kølerhjelmen. Det lyder SÅ fedt og SÅ råt og er klart banens største brølabe. Respekt!

  

Årets største æv: At danske Jan Magnussen og hans Corvette nr. 63 ikke kom til start.

Årets ondeste: Audi havde ikke Tom Kristensen i bilen i år. Men de satte hurtigste omgangstid i løbet, og så ser bilerne bare så forbandet onde ud, at forældre kunne true deres uopdragne børn med dem. Læg dertil at de næsten ingenting siger. Bare en ond hvislen, og de tager titlen som Le Mans svar på den stille dræber…

 
Årets badass: Dodge Viper har feltets største motor. En 8-liters V10er. Det er badass!

Årets playboy: Prisen deles mellem hollywoodikonet Patrick Demsey der racer i en 911 på banen og tv-2 kommentatoren Thomas Wulff, der spredte stjernestøv i de danske tv-stuer ved årets løb.

Tak for i år!  

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s